Tuesday, October 27, 2009

secebis ingatan (",)

~ Jadilah sahabat yg terbaik utk diri sendiri~
Sekiranya kita berjumpa dgn seseorang yang memiliki karakter dan sifat yg seiras dgn diri kita, kita nak kawan x dgn dia??
jawapan saya adalah "mungkin"
kenapa bukan "semestinya"??
ternyata saya byk kekurangan diri
saya sgt menghargai teman2 yg telah saya miliki
terima kasih kawan2!! (",)

~dare to fail~
jgn mudah putus asa wahai hati
walaupun jalan penuh liku
Sinar pasti menanti di hadapan jalan sana


~yakinlah pada diri~
mintalah petunjuk dari Ilahi
"kadangkala kita suka terhadapnya, tapi ia bukanlah yg terbaik..kadangkala kita benci terhadapnya, tp ia adalah yg terbaik..sesungguhnya DIA lebih mengetahui"



~saya juga menghargai proses nya~
Menghargai perjalanan utk mendapatkan sesuatu juga penting
walaupun hasilnya tidak begitu memuaskan hati
saya sgt berpuas hati sekiranya telah berusaha sebaik mungkin


~utk berjaya di dunia perlukan ilmu, utk berjaya di akhirat juga perlukan ilmu~
saya mahukan kedua-kedua nya
mari kita menuntut ilmu!!
(",)

p/s : minggu pertama exam..

3 comments:

fifi shafinaz said...

gud luck 4 final exam che ain..
all the best!! =D

ecah said...

Ketahuilah bahawa persahabatan yang baik itu merupakan buah dari akhlak yang baik sementara perpecahan merupakan buah dari keburukan akhlak. (Abu Hamid al-Ghazali: Ihya' Ulum al-Din)

good luck exam yang!! =)

~ainee~ said...

thanx fifi..thanx ecah..
cyg kamu sume..
bertuah rasanya dpt sahabat2 yg sentiasa menyokong..=)